Blobs en Access

Obsydian, Cool:Plex, Advantage Plex, AllFusion Plex...

Moderadores: Jorge Ubeda, pacopicon

Blobs en Access

Notapor fenixo69 » Vie Ago 10, 2012 9:40 pm

Hola tengo problemas con los campos blob, no logro ni almacenarlos en base de datos access 2010 via odbc con plex 5.1 con sistema operativo xp
fenixo69

blobs & access 2010

Notapor Jorge Ubeda » Sab Ago 11, 2012 7:27 am

Buen día...
¿este problema subsiste o está resuelto?
¿tienes mensajes del odbc? ¿puedes armar una rutina que recoja los errores que se produzcan? ¿te dice algo el visor de sucesos de Windows?
Jorge Ubeda
Site Admin

Notapor fenixo69 » Sab Ago 11, 2012 4:36 pm

Gracias por responder Jorge,
este es otro caso a mi anterior mensaje, al compilar simplemente me tira como mensaje del odbc un warning.... No source for the file 'C:\PLEX MODELO LEROY\GEN\FOTOSL1.VIW' was submitted to the ODBC driver. y al momento de querer llenar un nuevo registro me tira este siguiente error: An Unknown error occurred on the requested operation - try again later the code error is ERR.

Compile tambien el blob sample para que me compilara los archivos al access y tambien me sucede lo mismo.

Leroy
fenixo69

access

Notapor Jorge Ubeda » Dom Ago 12, 2012 7:12 am

Creo que lo que tienes es un problema con Access. Probablemente has declarado un tipo de campo que Access no reconoce, o directamente Access no soporta blobs. Siempre el soporte de Access ha sido limitado. Te recomiendo leer de la ayuda de Plex qué puedes hacer con esta base de datos, y qué no.
En una revisión rápida:
direct table access
In SQL implementations, direct table access enables you to prevent the implementation of an view. Instead, functions access the SQL tables directly. Use the VW type SYS triple to control direct table access.

Use direct table access with databases that do not support views (such as MS Access).
----------
Support for creating and dropping indexes is part of the Core SQL grammar standard for ODBC. The Microsoft Office Access driver only conforms to the Minimum SQL grammar standard. However, the driver creates an index in the database that cannot be accessed. Microsoft Office Access does natively allow you to create and drop indexes using its own syntax.
--------------
Check Constraints and Default Values with Microsoft Office Access
Microsoft Office Access does not support Check Constraints or Default Values.

When building tables and views in Microsoft Office Access, ensure that the CA Plex build options specify that Check Constraints and Default Values are not used. Do this by clearing the Check Constraints and Default Values options in the Generate and Build options dialog before submitting the tables and views.

SQL Numeric Data Type
Fields with FLD SQL format SYS = Numeric cause errors with Microsoft Office Access.

When designing for Microsoft Office Access, explicitly specify the required SQL format (and C format) to prevent it defaulting to Numeric
------------
En general, ver Platforms/Database Tips for ODBC/Microsoft Office Access Overview
Jorge Ubeda
Site Admin

Volver a Plex